Campania Cunoaște-ți campionii, realizată de JYSK și Comitetul Național Paralimpic Român, a obținut distincția GOLD la categoria Active Living în ranking-ul Community Index 2020, realizat de agenția The Azores Sustainability & CSR Services.

Community Index este primul și singurul index al programelor şi proiectelor derulate de companiile din România pentru a investi în comunităţi, care are misiunea de a evidenția proiectele de CSR cu o performanţă ridicată.

Campania s-a desfășurat în luna octombrie 2019, cu ocazia lansării noului site al Comitetului Paralimpic Român, www.ParalimpicRomania.ro, și a prezentat echipa de goalball a României și patru sportivi paralimpici care se pregătesc pentru Jocurile Paralimpice de la Tokyo: Alex Bologa, Ciprian Anton, Octavian Tucaliuc și Flori Hriscu.

Sally Wood Lamont, Președintele Comitetului Național Paralimpic Român, a declarat: “<<Cunoaște-ți campionii>> este o platformă minunată de prezentare a atleților care au șanse să se califice la Jocurile Paralimpice de la Tokyo. Sportul paralimpic nu se bucură de sprijinul mass media, care este atât de important în motivarea sportivilor și prin care putem arăta eforturile pe care le depun sportivii pentru a obține rezultate bune. JYSK, ca sponsor principal, a revoluționat în ultimii ani felul în care Comitetul Național Paralimpic Român este prezentat în presă, iar sprijinul și sfaturile lor sunt de neprețuit. JYSK a creat noul nostru site, cu un design cu totul nou, care oferă modalități excelente de a comunica activitățile noastre naționale și internaționale. Profesionalismul și expertiza lor ne-au ajutat să atingem un nou nivel în atragerea persoanelor cu dizabilități către sportul paralimpic și în prezentarea sportivilor talentați din toate ramurile”, declară

Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria, a declarat:

“Suntem bucuroși că această campanie JYSK este un model de best practice pentru investiția companiilor în comunitate. Ne onorează locul obținut în index, cu atât mai mult cu cât metodologia ranking-ului se bazează pe niște indicatori foarte exacți, care arată nu doar cât de mediatizată este o campanie, ci și ce impact a avut asupra beneficiarilor pe termen mediu și lung. Mai mult decât atât, acești indicatori reprezintă un ghid foarte util pentru toate companiile care vor să demareze proiecte pentru comunități. Toți colegii care s-au implicat în campanie au făcut-o din suflet, pentru că au înțeles cât de important este să îi susținem pe acești sportivi, care obțin rezultate foarte bune la nivel internațional”.

JYSK România este sponsor principal al Comitetului Paralimpic Român. În Danemarca, compania susține sportivii paralimpici din anul 1989, iar în prezent sprijină sportivii cu dizabilități din alte cinci țări: Norvegia, Suedia, Finlanda, Republica Cehă și Slovacia.

Despre Community Index

Pentru ranking-ul din 2020 au fost analizate peste 800 de inițiative de la 350 de companii. Proiectele înscrise au fost analizate conform unui scorecard care a avut în total 43 de indicatori, aliniaţi la cele mai importante standarde sau referinţe internaţionale din domeniul investiţiilor în comunităţi: The LBG Framework, International Finance Corporation – Strategic Community Investment Guide și GRI Sustainability Reporting Standards (GRI Standards).

Alina Liciu (Managing Partner, The Azores Sustainability & CSR Services) declară:„Community Index are ca obiective principale creșterea nivelul de performanţă pentru tot mai multe proiecte de investiţii în comunităţi, prin stabilirea unei baze de date de bune practici și încurajarea unui dialog continuu între membrii comunităţilor şi companiile interesate să investească. Totodată, dorim să încurajam inovaţia şi know-how-ul de calitate prin promovarea unor standarde internaționale de măsurare a impactului pe care îl au aceste proiecte în societate, care se pot dovedi foarte utile în îndeplinirea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD)”.

Rezultatele indexului au fost publicate în anuarul Community Index Magazine și pe site-ul CommunityIndex.ro.